๑°•عطـــــرخـــــاکــــ •°๑

ســــــٱئڵ ګـۇې تۅٱم یٲزۿـــــــړٲ

๑°•عطـــــرخـــــاکــــ •°๑

ســــــٱئڵ ګـۇې تۅٱم یٲزۿـــــــړٲ

๑°•عطـــــرخـــــاکــــ •°๑

*
*
م‍ ‍ا ز ن‍ ‍د ه ‍ ب‍ ‍ه ‍ آن‍ ‍ی‍ ‍م ک‍ ‍ه ‍ آر ا م ‍ ن‍ ‍گ‍ ‍ی‍ ‍ر ی‍ ‍م
م‍ ‍و ج‍ ‍ی‍ ‍م ک‍ ‍ه آس‍ ‍و د گ‍ ‍یِ م‍ ‍ا ع‍ ‍د م م‍ ‍ا س‍ ‍ت
.
.
.

دارو ندارِ دلِ من ولایِ حیدر است

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۳۹ ب.ظ

من کنت مولاه فَعَلیُّ مولاہ...

در فصل خطر امیر را گم نکنید

آن وسعت بی نظیر را گم نکنید

تنها ره جنت از علی میگذرد

ای همسفران غدیر را گم نکنید ...

"علی (ع)میراث دار دانش رسول الله است

واز اینجاست که حتی از پیوند جسمانی یکدیگر سخن می گوید:"لحمک من لحمی و دمک من دمی...

وسپس مشروعیت راه شیعیان علی(ع)ریشه میگیرد"وشیعتک علی منابر من نور..."

تا جایی که علی(ع)معیار شناخت ایمن وکفر، مؤمن ومنافق میگردد،(ولولا انت یا علیّ لم یُعرف المؤمنون بعدی)ودر روایات اهل سنت آمده است که پیامبر (ص)نقل فرمودند(لا یُبغضک مؤمن ولایحبّک منافق)حتی پیامبر اعظم(ص) علی(ع)را بعنوان تقسیم کننده بهشت وجهنم معرفی می کند.

چیزی که مهم است ،علم ودانش امام(ع)است،امام مبین در قران ازناحیه رسول اکرم(ص)به علی(ع)تأویل شده وهموست که نور وحی ورسالت را می بیند،رایحه نبوّت را استشمام میکند.

پیامبر(ص)علم خود را هنگام وفات به علی(ع)منتقل نمود وهزاران باب علم بر امام ع گشوده گردیده است (بحارالانوار.ج٢۶-٢٢)

وپرندگان تیز پرواز به ستیغ قلّہء بلند علم او دست نمی یابند(نهج البلاغه.خ٣)

تنها اوست که می تواند بگوید:(سلونی قبل ان تفقدونی)زیرا که راه های آسمانی را بهتر از زمین می شناسد.(نهج البلاغه.خ١٨٩)"

می فرماید:به خدا سوگند اگر بخواهم می توانم هرکدام شما را از آغاز تا پایان کارش واز تمام زندگی اش آگاه کنم.اما می ترسم به رسول خدا کافر شوید.آگاه باشید من این اسرار را به افرادی خاصی که مورد اطمینان اند،خواهم سپرد.(نهج البلاغه.خ١٧٥)

اوست که دنیا را تحقیرمیکند(إنّا الّذی أَھنت الدنیا)

اوست که دنیا را با صورت به زمین زده است

"او آنچنان بر کتاب خدا آگاه است که باعث میشود خلیفه 70بار بگوید:اگر علی نبود هلاک می شدم.

چه بگویم درباره ی مردی که دشمنانش به فضایل او اعتراف نموده ودر عین دشمنی ،نتوانستند آن را پنهان کنند.

ویژگی مشترکی که امام علی گشاینده این باب است ومی تواند اصیل ترین شاخصه امامت باشد،همان کلامی ست که رسول اکرم ص می فرماید:من بر تنزیل قرآن جنگیدم وعلی بر تأویل آن میجنگد.

"تأویل ،تعبیر احکام وباز گرداندن سخن ها به اصول آن است،او دارای قدرت و وسعتی است که میتواند اصالت را در متن دین نشان دهد."

پیامبر میفرماید: علے باب عِلمے وَمُبیّن لِاُمّتے ...

علی(ع)در علم من وتبیین کننده برای امت من است

با بررسی و توجه ،می بینیم وحدتی آشکار بین ولایت علی(ع)وامام مهدی(ع)می باشد،آنجا که می گوییم:

(اسّلامُ عَلیک حین تقرء وتبیّن)زیارت آل یاسین

-----------------------------------------------------------------

چقدر به هم نزدیک و مربوطند:

قربان، غدیر، عاشورا...

قربان: تعریف عهد الهی...

غدیر: اعلام عهد الهی ...

عاشورا: امتحان عهد الهی ...

حالا که فکرش را می کنم ...

می بینم که چقدر آمار قبولی پایین است!

نه فهمیدند عهد چیست؟!

نه  فهمیدند عهد با کیست؟!

و نه فهمیدند عهد را چگونه باید پاس داشت؟!

عَلیُ مَعَ الحَقّ و الحَقُّ مَعَ عَلی..

عاشورا حاصلِ فراموشیِ غدیر بود.


عید غدیر خم راخدمت همه بزرگواران،مخصوصا سادات عزیز صمیمانه تبریک عرض میکنم.

التماس دعا

یاعلے

  • ۹۵/۰۶/۲۹
  • جمعه هایم بی تو بی معناست، مهدی جان بیا...

حکایت عطش(جرعه ای از زلال دعای ندبه)

شیعه

عشق

لبیکــــــ ...

مولا علی

نظرات  (۴)

عیدتون مبارک

به امید فرج ان شاالله
پاسخ:
ممنونم...عیدشماهم مبارک

ان شالله 
آدم که نه ... خدا ؟ که نه ... پس کیست این علی (ع)
آخر بشر که همسر کوثر (س) نمی شود !!

پاسخ:
عالی++++

نه خدا توانمش خواند،نه بشر توانمش گفت
متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را 



  • رفاقت به سبک شهید
  • شرمنده که دیر رسیدم
    عیدتون خیلی خیلی مبارک
    پاسخ:
    دشمنتون شرمنده بانو
    سپاس.عیدشماهم خیلی خیلی مبارک 
    البته با خیلی تاخیر اومدم عیدتون مبارک باشه
    از مطالب مفیدتون هم استفاده کردیم 

    سلام 
    التماس دعافرج
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم بانو
    شما لطف دارید 

    علی یارتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی